Vilka tar hem titeln Årets Varumärke? 

En av de fyra åtråvärda Hjärnbalkarna som delas ut på Luleå Business Awards den 2 juni är priset Årets Varumärke.

Det är galans partner Sparbanken Nord som står bakom och sponsrar priset. Erika Mattsson, Chef Hållbarhet och Samhälle på Sparbanken Nord är juryns ordförande och har lett jurygruppsarbetet.

De tre som utsetts till finalister för sitt varumärkesarbete är damelitklubben Luleå Basket, köksbutiken Lyckas med mat som har webbsajt med webbutik, blogg och recept, samt matproducenten Nyhléns Hugosons som har fokus på lokalproducerade kött- och charkprodukter.  

Priset Årets Varumärke tilldelas det företag eller den verksamhet som arbetat omvärldsorienterat och kommunikativt för att bygga ett varumärke som uppmärksammats nationellt och gärna internationellt. Priset är i första hand knutet till näringslivet, men kan också gå till en kulturell eller idrottslig verksamhet som betyder mycket för regionens attraktivitet.

Vi säger stort grattis till de tre finalisterna Luleå Basket, Lyckas med mat och Nyhléns Hugosons!

   

   

Håll utkik! Under veckan presenteras finalisterna för Årets Tillväxtpris och Årets Hållbarhetspris!